Voorwoord van de voorzitter

Op 18 december 2017 nam ik de voorzittershamer over van Eddy Huyghe. Een niet  zo vanzelfsprekende opdracht wanneer je bedenkt dat Pidpa elke dag opnieuw een voedingsmiddel levert van topkwaliteit aan meer dan 541.000 klanten of meer dan 1.200.000 gebruikers en daarnaast in 35 gemeenten instaat voor een professioneel rioleringsbeheer.

Een grote verantwoordelijkheid die ik echter met een gerust hart opneem. Wat ik elke dag zie en ervaar is immers dat Pidpa een gezond bedrijf is met mooie toekomstperspectieven dat kan rekenen op bekwame en gemotiveerde medewerkers. Een bedrijf dat mee is geëvolueerd met de eisen en verwachtingen van onze klanten. Een bedrijf waar kwaliteit en duurzaamheid geen holle slogans zijn maar een bindende gedragscode in haar dagdagelijkse werking.

Op Pidpa kan je altijd rekenen, ook in moeilijke omstandigheden. Zo werd 2017 gekenmerkt door een droge winter en zomer EN een hittegolf tussen 18 en 22 juni. Tijdens de zomermaanden kwam de drinkwatervoorziening in Vlaanderen onder zware druk te staan. Op 21 juni kondigde minister Schauvliege daarom een verbod aan op de verspilling van drinkwater, dat acht dagen zou duren. Ondanks het feit dat vanaf 5 juni het waterverbruik systematisch tot zeer hoge piekverbruiken van 40% meer dan het gemiddelde verbruik steeg, kwam de drinkwaterbevoorrading bij Pidpa nooit in het gedrang.

Pidpa 'scoorde' in 2017 ook op heel wat andere vlakken: dat kan u lezen in dit jaarverslag over het werkingsjaar 2017. Een overzicht van mooie resultaten naar efficiëntie, kwaliteit en klantvriendelijkheid. Pidpa is ondertussen immers meer dan 'een glaasje water'.

Pidpa is uitgegroeid tot een full-option-waterbedrijf met oog voor haar klanten en vennoten.

Bij Pidpa zit u goed!