Wereld van water

Op 18 januari 2017 ontvangt Hidrodoe van Toerisme Vlaanderen de award van meest familievriendelijk toeristisch product. De start van een recordjaar!

In totaal bezoeken 55.904 mensen Hidrodoe, wat 22% meer is dan in 2016. En dat is uiteraard het beste jaarresultaat sinds de opening van Hidrodoe. De stijgende bezoekersaantallen – van zowel schoolkinderen als bezoekers tijdens weekends en vakantieperiodes- hebben natuurlijk ook een positief effect op de inkomsten van het WatercafĂ© en de Waterwinkel.

51% van onze bezoekers brengen in 2017 in groep een bezoek aan Hidrodoe. 88% van alle groepen zijn scholen.

In 2017 ontvangt Hidrodoe voor het zesde jaar op rij het Groene Sleutelcertificaat.  De Groene Sleutel is een internationaal keurmerk voor milieuvriendelijke toeristische bedrijven. Met het behalen van de Groene Sleutel engageert het bedrijf zich om op een duurzame manier te werk te gaan. Er wordt zorgvuldig omgesprongen met water, energie en afval, zonder toe te geven op vlak van comfort.

Het aanbod van Hidrodoe wordt verder uitgebreid. Vanaf nu zijn ook kleuters welkom met een programma op maat. Een nieuw speeltoestel wordt geplaatst. In 2017 starten de voorbereidingen voor een nieuwe demoruimte. Onze bezoekers kunnen nu op verschillende plaatsen in Hidrodoe terecht voor meer informatie door de plaatsing van infoschermen met een uitgebreide database.